Jesper"down under"

Hej Alle Denne blog (hjemmeside) vil jeg bruge på min tur "down under". Mvh Jesper Bremholm Jørgensen

onsdag, oktober 25, 2006

SYDNEY 25-10-2006













Gday Mate!!
I gaar var jeg ude og lege turist, jeg var rundt flere steder, og jeg var ude og koere i Monorail, et tog som koere paa en hoejbane over byens gader. Jeg saa ogsaa operahuset, (Joern Utzon var ikke tilstede) og Harbour Bridge. Harbour Bridge kan man forcere ved at gaa hen over buerne, men det er selvfoelige ikke gratis, men koster 183 $, hvilket man kan gange med 4,70 kr. Der er et billed herover af en del af broen, med nogle meget smaa prikker, det er mennesker paa vej over broen. Jeg var ogsaa paa Hard Rock Cafe, hvor jeg koebte en T-shirt, og spiste Spare Ribs. Jeg saa ogsaa Government House, som ligner en gammel borg, jeg har lagt et billed af den her over. Ved siden af operahuset ligger der et stort groent anlaeg som hedder Royal Garden. Der har de nogle maerkelige store gamle traerer, som du kan se paa billederne. Maaske bor James Bond ogsaa her, jeg var ihvertfald igennem, en gade som hedder Bond Street. Oel er en mangelvare her i byen. Det kan koebes paa barer og spisesteder, men det findes ikke i kiosker. Jeg fandt en sprut forretning i gaar som havde oel, saa jeg koebte rigeligt. Det er en stor by, med megen trafik. Her er tog, sporvogne, busser, Monorails og selvfoelig masser af biler. Store trucks har jeg ikke set saa mange af, men saa da et stykker ude i outbacken med 3-4 anhaengere paa.Her er ogsaa en del hjemloese, som tigger paa gaden. Alle har stort set en mobiltlf., men dog jeg har dog ikke set saa mange som i Singapore. Der havde stort set alle mobil, som blev brugt flittigt alle steder og hele tiden. Jeg var inde i skyskraber paa 48 etager, og det var endda kun en lille skraber. Jeg naar nok ikke at se det hele. og de blaa bjerge naar jeg ihverfald ikke. Jeg har haft lidt problemer paa hotellet. I gaar da jeg kom hjem, stod doeren til mit vaerelse aaben, og da havde jeg vaeret vaek i 9 timer. Jeg tror ikke der mangler noget, men jeg har klaget over det.
Tak for alle kommentarer, ogsaa som sms til mit nye australske mobil nr. I gaar var der faktsik en som ringede paa det, han ringede via Skype, saa er det ikke saa dyrt.
I morgen er det store camperdag. Jeg skal hente camperen hos Maui som har til huse i et omraade der hedder Mascot uden omkring lufthavnen. Saa skal jeg til at koere i den forkerte siden af vejen, men hva pokker, det goer alle de andre jo ogsaa. Jeg har 3 uger og ca. 2500 km til at laere det i. I dag har jeg vasket toej, her er vaskeri paa hotellet, saa jeg er klar med kufferten fuld af rent toej.
Hvornaar jeg gir lyd fra mig naeste gang, ved jeg ikke lige, men det skal nok lykkes mig at komme online et eller andet sted langs med Guldkysten.

Mange hilsner
Jesper, Sydney
"down under"

3 Comments:

  • At 25 oktober, 2006, Anonymous Anonym said…

    Fede pics from Sydney. Har du været ude og bade i havnen?
    God tur i camperen.
    kh
    030760

     
  • At 26 oktober, 2006, Anonymous Anonym said…

    hej jesper. fede billeder.jeg vil ønske dig forsat god tur i camperen
    og jeg glæder mig til at høre fra dig igen. jeg nyder at læse det du har skrevet.hilsen birgitte fra albertslund..

     
  • At 27 oktober, 2006, Anonymous Anonym said…

    Hej Jesper
    Fed tur det er skønt at læse om hvad du oplever og sikke dejlige billeder man får helt lyst til en tur "down under"
    Klan ejeren atk

     

Send en kommentar

<< Home