Jesper"down under"

Hej Alle Denne blog (hjemmeside) vil jeg bruge på min tur "down under". Mvh Jesper Bremholm Jørgensen

fredag, oktober 27, 2006

PORT STEPHENS, NELSON BAY 27-10-06

G-day Mate
Ja, saa blev det jo tid at hente autocamperen. Efter en gennemgamg af camperen, var det tid at komme ud og goere vejene usikre, jeg sku jo til at koere i den forkerte side af vejen. Men det er faktisk ikke saa svaert, for alle andre billister goer det jo ogsaa. Saa jeg har ikke dummet mig endnu, men har dog faaet vasket forruden ofte, da blinklys og visker kontakt er omvendt af hvad de er i DK. Jeg har ogaa grebet mig selv i at ville gaa ind i den forkerte side af bilen. Bilen er en Toyota Hiace. Der er fuld staa hoejde i. Bilen er nomineret til 3 personer, det maa da vaere til dvaerge, for jeg syntes kun lige der er plads til mig. Den har masser af faciliteter, saasom koeleskab, haandvask med rindende vand, gaskomfur og mikroboelgeovn. Der er en del kontakter hvor man kan tilslutte forskellige el-apparater. Sengen er udemaerket. Der er masser af udstyr, saasom koekkenting, potter og pander og andre ting og sager. Og der er et kanon cd anlaeg i. Jeg startede med at koere en tur op i de blaa bjerge, men det var koldt og diset deroppe. Saa jeg vendte naesen den anden vej op nord paa. Jeg koerte til Port Stephens, hvor jeg nu er i Nelson Bay. Jeg koerte 430 km i gaar, og sov paa en P-plads. I dag skal jeg saa ha fundet en camping plads. Paa denne netcafe jeg er paa nu, kan man logge sig paa med sin egen laptop, men den ligger i bilen lige nu, saa I maa noejes med lidt tekst.
Her i Nelson Bay kan man komme ud og se delfiner, saa det vil jeg nok goere, man kan ogsaa komme til at svoemme med dem, og det er ikke saa dyrt. Det er ogsaa muligt at se hvaler.
Vejret kunne godt vaere lidt bedre, solen mangler, men vejret er stadig til korte bukser og T-shirt som jeg render rundt i.
Tak for alle kommentarer. Jeg vender snart tilbage.

Mange hilsner
Jesper

7 Comments:

  • At 27 oktober, 2006, Anonymous Anonym said…

    Jeg prøver lige om jeg kan finde ud af dette. Har sendt en sms til din nye telefon.

    Hilsen din vognmand

     
  • At 27 oktober, 2006, Anonymous Anonym said…

    Hej fra din nabo.

    Det lyder til at du har det rigtigt dejligt det er rart at hør så du må have en forsat god tur.

     
  • At 28 oktober, 2006, Anonymous Anonym said…

    Bliv nu ikke der ude, jeg kan forstå at det er en fed tur, dit næste blad i Knuden bliver sikkert på 100 sider eller mere.
    Kør forsigtigt, vi vil godt have dig tilbage igen.
    hilsen Klan ejeren

     
  • At 28 oktober, 2006, Anonymous Anonym said…

    Hej der Jesper Prøvede at finde dig på Google earth, men det kunne jeg ikke lige finde dig. Pas nu på når du skal svøøme med delfiner. de kan godt blive forelskede i store badedyr. ;-)

     
  • At 28 oktober, 2006, Anonymous Anonym said…

    Ups glemte lige at skrive hilsen fam Skov/Thiberg

     
  • At 28 oktober, 2006, Anonymous Anonym said…

    G' morn, sidder lige her og får en kop kaffe lørdag morgen mens vi læser din blog. Interessant fartøj du har fået fat i og sikkert en rigtig god måde at komme rundt i det store land på. Tiden går hurtigt, det synes ikke som længe siden du tog afsted og så har du allerede været både out- og inback. Fortsat god tur i venstre bane.

     
  • At 30 oktober, 2006, Anonymous Anonym said…

    hej jesper... noget af et køretøj du har anskaffet dig, god tur i den.
    jeg håber at du tager dig en svømme tur med delfinerne da jeg syntes at det, er det fedeste dyr som lever i havet...
    slut her fra.
    hilsen birgitte fra albertslund....

     

Send en kommentar

<< Home