Jesper"down under"

Hej Alle Denne blog (hjemmeside) vil jeg bruge på min tur "down under". Mvh Jesper Bremholm Jørgensen

mandag, november 06, 2006

BRISBANE 6-11-2006

G-day
Så er jeg kommet til Brisbane. Da jeg tog fra Byron Bay, regnede det i stride strømme. De lokale syntes sikkert det var godt for det havde ikke regnet længe, men jeg syntes det var irreterende.
Da jeg kom til Queensland, var der en tidsforskel på en time tilbage, så nu er jeg 9 timer foran Danmark. Jeg kom jo fra New South Wales. Inden jeg kom til Surfers Paradise, kom jeg til Miami, ja den er god nok. Der var selvfølgelig også en strand der hed Miami Beach som jeg var nede på. Da jeg kom til Surfers Paradise, regnede det stadig ØV!! Bevæbnet med en paraply, gik jeg en tur på stranden, den lå næsten øde hen på nær nogle enkelte surfere. De var jo ligeglade med regnen, de blev jo våde alligevel. Surfers Paradise er fyldt med skyskrabere og turister. Mange backpackere kommer dertil for at nyde stranden og holde fest!! Byen har en Hard Rock Café som jeg aflagde et besøg. Efter at ha købt den obligatoriske T-shirt, spiste jeg frokost dér,
spare-ribs, det var bare rigtig godt. Jeg snakkede lidt med tjeneren om bl.a. vejret, og da jeg fik regningen, havde hun tegnet en lille sol på den som kompentensation for den manglende sol udenfor.
I Surfers Paradise har de et fikst lille (højt) hus kaldet Q1. Det skulle jeg jo lige op i. På 77 etage var der et observationsdæk som jeg besøgte. Dertil er der 235 meter, og det tog kun 42,7 sekunder at komme derop med elevatoren. Selve tårnet er 322,50 meter højt. Der var en meget fed udsigt, selvom det var meget skyet på grund af regnvejret Der er udsigt hele vejen rundt. I midten af observationsdækket lå en bar. I godt vejr skulle man kunne se helt til Byron Bay og Brisbane. Læs mere på: www.q1observationdeck.com
Tårnet er det 20 højeste i verdenen. Det højeste er Taipur på 101 etager.
Fra Surfers Paradise kørte jeg videre mod Brisbane, men nu var det blevet mørkt, så jeg regnede ikke med at finde en campingplads. Ca. 15 km fra Brisbane drejede jeg fra og fandt en stille villavej med huse til den ene side, og et park anlæg på den anden side. Der gjorde jeg holdt for natten. Næste dag kom der en mand ud fra et hus overfor hvor jeg holdt, og kom over til mig.
Jeg tænkte at nu fik jeg måske ballade for at ha holdt dér, men han ville bare høre om der var noget jeg havde brug, og så fortalte han lidt om området jeg holdt i, de er altså flinke de aussier.
Senere kørte jeg så ind til Brisbane. Jeg havde aftalt med Anders at han skulle ringe senere. Jeg kom så ind til byen, der er også mange skyskrabere. Jeg kørte over en bro der hedder Story Bridge og som går hen over Brisbane River. Der er en meget fed udsigt fra broen, og da man også kan gå over den, kørte jeg tilbage over den og fandt en P-plads. Så tog jeg så turen ud til midten af broen for at tage billeder. Ved middagstid ringede Anders så, han var på arbejde men fik fri ved 15-16 tiden, og han foreslog jeg kunne fordrive ventetiden i et område som hedder South Banks, så der gik jeg over. South Banks er et område med mange cafeér og spisesteder lige ned til floden. Der ligger også en svømmepøl, som man frit kan hoppe i. Så ringede Anders at nu var han her, og vi mødtes så. Vi fik en øl, og så viste han mig et sted hvor han af og til klatre. Det er en lang klippeside lige ned til floden. Bagefter hentede vi min camper, og kørte hjem til ham. Han bor i et lille hus sammen med Melisa. Vi snakkede og hyggede. De har også en lille sød kat.
Jeg blev der og sov, rart at slippe lidt for camperen. I dag er de så taget på arbejde og har givet mig en nøgle til deres hus. Det er pænt af dem. Det er også herfra at jeg skriver til bloggen, de har internet. I aften står den på BBQ og kolde øl!! BBQ kan man gøre hele året rundt her.
I dag er der blå himmel og solskin.
Jeg ved ikke hvorlænge jeg blir, men jeg skal jo nok snart tænke på at komme videre hvis jeg også skal nå at besøge Fraser Island. Om 14 dage skal jeg aflevere bilen i Cairns, og jeg har nok 1600-1700 km dertil.

Now i am in Brisbane. I took from Byron Bay saturday morning, and it was raining. When i came to Surfers Paradise it still rain. I eat lunch at the Hard Rock Café, and after that i was up in a tower called Q1. The tower is 322,5 meter high. 235 meter up on level 77 there was a observationdeck with a view on 360 degress. It took 42,7 seconds to get there with the elevator.
It was cloudy up there, but the view was great! More info: www.q1observationdeck.com
But now i am in Brisbane, visiting my danish friend Anders. He works her as a carpenter.
Here is very hot and the sun is shining. Tonight we shall do some BBQ. I dont know how long time i would stay here, but i also would like to visit Fraser Island, so i should not be staying to long.

Mange hilsner/Best regards
Jesper

2 Comments:

  • At 07 november, 2006, Anonymous Anonym said…

    From Susanne and Co., Vallensbæk
    Hello down there! Det er bare en super måde at følge med på din tur. Henrik (Big Brother)har helt ret, det er næsten ligesom selv at være der. Verden virker pludselig ret lille, når man kan møde venner så langt væk. Det oplevede vi jo også i USA og Canada i sommers! Godt at solen igen skinner på dig, det har du ærligt fortjent! Rigtig sød, meget stor?, kat.

     
  • At 08 december, 2009, Anonymous Anonym said…

    Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

     

Send en kommentar

<< Home